[채용공고] 유엔난민기구 한국대표부 대면모금 담당직원(캠페인/이벤트 장소) 채용 공고
첨부파일 :
UNHCR_Personal_History_Form_October 2017.docx
등록일 : 2017-11-27 작성자 : 유엔난민기구 조회 : 6753
유엔난민기구 한국대표부 대면모금 담당직원(캠페인/이벤트 장소) 채용 공고
유엔난민기구 한국대표부에서는 민간파트너십 프로그램의 장기성장계획에 따라 다음과 같이 민간파트너십팀의 대면모금 활동 담당직원(캠페인/이벤트 장소)을 모집합니다.
I. 업무개요
대면모금 활동 담당직원(캠페인/이벤트 장소)은 유엔난민기구의 대면모금 장소를 관리하고 개발하여 유엔난민기구 난민보호활동을 지원하는 역할을 수행합니다.
II. 담당업무
대면모금 활동담당 직원(캠페인/이벤트 장소)으로서 다음과 같은 업무를 수행합니다:
대면모금 캠페인/이벤트 장소 개발 및 운영
1) 유엔난민기구 한국대표부의 연간모금계획에 따라 모금 캠페인/이벤트 장소 수요를 예측하고 동료 대면모금 담당직원 및 외부 파트너와 협력함으로써 인하우스 대면모금 프로그램 운영을 위한 모금 캠페인/이벤트 장소를 계획하고 마련 합니다.
2) 잠재적 모금 캠페인/이벤트 장소 제공자(예시: 기업/지하철공사/공공장소/철도청/다양한 이벤트 기획 등을 포함)를
파악하고, 유엔난민기구의 대면모금 캠페인/이벤트 장소 협조를 위한 논의를 진행하고 운영합니다.
3) 팀 내 협업을 통하여 예산 범위 내에서 잠재적 모금 캠페인/이벤트 장소 제공자에게 매력적으로 다가갈 수 있는 호소력
있는 캠페인/이벤트를 구상, 기획, 발표 합니다.
4) 모금 캠페인/이벤트 장소 제공자들과 캠페인 세부사항을 협의하여 필요한 승인 및 조율을 진행 합니다.
5) 모금 캠페인/이벤트 장소 제공자들과의 정기적, 효율적인 협의를 통해 우호적 관계를 유지 하도록 합니다.
대면모금 캠페인/이벤트 장소에 대한 모니터링 및 제반 사항 분석 및 운영
6) 모금 캠페인/이벤트의 효율성을 모니터링 합니다.
7) 예산 관리, 모금 캠페인/이벤트 비용 및 청구서 관리 등을 수행 합니다.
8) 출장 시 숙박 및 교통편 예약 등의 행정 업무를 담당합니다.
9) 모금 캠페인/이벤트에 필요한 장비 및 물품의 조달, 관리, 운영, 제작을 수행 합니다.
10) 모금 캠페인/이벤트 장소 조율, 전략 개발, 결과 분석을 위해 동료 대면모금 담당직원들과 긴밀하게 의사소통하며 협력 합니다.
11) 모금 캠페인/이벤트 장소 개발 및 관리에 대해 유관단체 및 협력기관들과 업무를 조율 합니다.
12) 대면모금 매니저에게 활동 결과 및 진행 상황을 종합 보고 합니다.
13) 기타 요청되는 업무를 수행 합니다.
III. 응시자격
1) 경영학, 마케팅, 커뮤니케이션 또는 경제학 관련 분야 학사 학위 소지자
2) 학사 학위가 없는 경우, 5년간의 관련 분야 경력 소지자
3) 해당분야 최소 2년 경력 소지자 ? 이벤트 기획, 마케팅, 고객 관리, 모금 분야의 경력자 우대
4) 훌륭한 의사소통 능력을 가진 자
5) 원활한 대인 관계 능력을 가진 자
6) 경청, 협상 및 프레젠테이션 능력을 가진 자
7) 분석, 의사 결정 및 관리 능력을 가진 자
8) 협력기관과의 전문적인 관계 개발/유지 능력을 가진 자
9) 꼼꼼한 업무 처리 및 동시다발적인 여러 프로젝트 관리능력을 가진 자
10) 협업하는 팀 환경에서 독립적으로 업무를 수행하는 능력을 가진 자
11) 유창한 한국어 및 영어구사능력을 가진 자 (서면 및 구두)
IV. 계약기간
3개월 수습 기간 후 업무성과에 따라 연간단위로 계약 연장
V. 채용 일정
1. 서류 접수: 2017년 12월 10 일 (일)
2. 서류 전형 합격자 발표: 2017년 12월 12 일 (화)
3. 인터뷰 및 테스트: 2017년 12월 14 일 (목) ~ 12월 20일 (수)
4. 최종 합격자 발표: 2017년 12월 중
5. 첫 출근 예정일: 2017년 12월 ~ 1월 중
*단, 채용일정은 변경 가능하고, 부득이할 경우 합격자의 상황에 따라 첫 출근일 변경고려
VI. 제출서류 및 채용문의
응시지원자께서는 아래의 제출서류를 UNHCR 이메일 admin@unhcr.or.kr 로 보내주시고,
이메일 제목란에 지원분야와 성함을 명기하기 바랍니다. (예시: 민간파트너십팀 대면모금담당 지원서_홍길동)
1) UNHCR Personal History Form제출
2) 영문 커버 레터
3) 국문 자기소개서 (A4 1~2 페이지 미만)
4) 졸업증명서, 경력, 재직증명서 사본 각 1 부 (원본 인터뷰 시 소지)
5) 1차 면접 후 고려대상으로 선정 통보를 받는 지원자들의 경우, 지원자와 친인척 관계가 아니며, 지원자의 자격, 성격 및 직무 이력을 알고 있는 추천인의3명의 연락처를 제공하여야 합니다.
* 지원서류에 주민등록번호를 기재 하지 않도록 유의 하시기 바랍니다. 증명서에 주민등록번호가 기재된 경우에는 주민등록번호가 노출되지 않도록 하여 서류를 제출 하시기 바랍니다.
지원서류는 2017년 12월 10일 (일)까지 접수바랍니다.
전화, 이메일 등을 통한 채용 문의는 받지 않고, 서류전형에 합격한 분들에게만 연락드립니다.
Vacancy Notice for Position of Senior PSP Assistant (F2F Location and Events)
UNHCR Representation in the Republic of Korea
The United Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR) Representation in the Republic of Korea is inviting applications for a position of Senior PSP (Private Sector Partnerships) Assistant (F2F Location and Events) in line with the long-term growth plan of the private sector partnerships program.
I. Summary of Position
This Senior PSP Assistant (F2F Location and Events) is responsible for managing existing F2F campaign locations and developing new ones for UNHCR Face-to-Face campaign operations.
II. Duties and
responsibilities
The Senior PSP Assistant (F2F Location and Events) performs the following duties:
Location Development and Management
1) Plan and arrange campaign locations for UNHCR Korea’s F2F In-house
fundraising program operation by predicting location demands and coordinating
with other concerned F2F staffs and external partners according to UNHCR
Korea’s annual fundraising plan;
2) Identify potential location partners and organizers, including
commercial areas, subway stations, public places, fair
organizers, and others and liaise with them to discuss and identify
their requirements for location coordination for face to
face fundraising activities and fundraising events;
3) Work with other
colleagues to devise, plan and present a campaign that is appealing to potential location providers and is
within the given
budget;
4) Negotiate with
location providers about the details of the campaigns for approval or
modification
5) Maintain good relationships with location providers by maintaining regular contact and ensuring that communication channels are effective;
Location Monitoring, Analysis, and Operations
6) Monitor the effectiveness of the fundraising campaigns;
7) Handle budgets,
manage campaign costs and invoice clients;
8) Organize logistics,
including booking accommodation and organizing transportation when traveling is involved;
9) Produce, manage, organize, and deliver equipment and campaign materials
necessary for campaigns;
10) Communicate and cooperate closely with
other F2F fundraising staffs to coordinate locations, develop strategies, and
analyse results;
11) Coordinate with
other charities or external partners regarding location development and
management;
12) Report on the
results and progress to the Face-to-face Fundraising Manager in a professional
manner;
13) Perform other duties as required
III. Required
Qualifications
1) University degree
in preferably Business, Marketing, Communications or Economics
2) In lieu of degree, 5 years relevant
work experience
3) At least 2 years of work experience in event planning, marketing, business client management, and/or fundraising is
preferred
4) Excellent
communication skills
5) Strong interpersonal skills
6) Excellent listening, negotiation and presentation skills
7) Analytical, decision-making and management skills
8) Proven ability to develop
lasting professional relationships with partners
9) Proven ability to manage
multiple projects at a time while paying strict attention to details
10) Ability to work independently within a
collaborative team environment
11) Fluency in English and Korean (both written and spoken)
IV. Duration of Contract
Three-month probationary period with a possibility to extend contract on a yearly basis depending upon her/his satisfactory performance
V. Recruitment Schedule
1) Application
submission: Sunday, 10 December 2017
2)
Notification of selected candidates: Tuesday, 12 December
2017
3) Interview with tests: Thursday, 14 December ~ Wednesday, 20 December 2017
4) Announcement of final
selection: December 2017
5) Scheduled
first working date: December 2017 ~ January 2018
*The recruitment schedule is subject to change and if necessary, scheduled first working day may be negotiated for the selected candidate.
VI. Submission of Application and addressing queries
Interested candidates may send the following documents to UNHCR by e-mail with an applying job title and name at admin@unhcr.or.kr
1) Fully completed UNHCR Personal History
Form
2) A
cover letter in English
3) Letter of Self Introduction in Korean (A4 1-2 pages at the maximum)
4) A copy of certificate of academic degree
and/or proof of (previous and/or
current) employment, if available (original copy accompanied in an interview)
5) Candidates who are short-listed will be
required to provide contact information for three referees, not related to the
candidate, who have knowledge of the candidate’s qualifications, character and
work history
* Please do not put your resident registration number in any application documents specified above. In case any certificate includes your resident registration number, please make sure to conceal the number not to be exposed.
Applications should be received by Sunday, 10 December 2017. We regret that we cannot respond to queries through phone, email, etc. Interview schedule will be communicated only to short listed candidates.